Aktuálně: 2 730 inzerátů228 787 diskuzních příspěvků18 524 uživatelů

Darwinův princip

Tom50
Tom50 16.02.2025, 22:22:16 xxx.xxx.139.254
»
Odpověď na příspěvek uživatele Adam Malina z 16.02.2025, 17:58:54

Váš příspěvek je zajímavý. Nicméně mám za to, že je v jiné rovině než jsem měl na mysli já. Nejsem odborník na evoluci, je stejně nepravděpodobná jako Stvoření. Stvoření nestojí na tolika axiomech jako evoluce.

Když ale věc vezmu jak jsem to napsal, je to skutečně proces pokus-omyl. Ale tak jednoduché to není. My tak můžeme pracovat, když něco zkusíme a nepovede se, nevadí, zkusíme to znova tak dlouho, až se nám, nebo někomu jinému nebo našim potomkům zadaří. V přírodě ale je to jinak, neúspěšný “pokus” rovná se konec, uhynutí neúspěšného organismu.

Ze zbytků mojí povědomosti o tomto je jedna věc, kterou vy patrně ignorujete a nebo já vás nechápu. V genetickém zápisu jsou dvě základní roviny. Něco má organismus dáno odnepaměti (tady je prostor asi pro Boha) a něco si organismus zapamatuje a dál se to v jeho druhu dědí v genech jako zafixovaná zákonitost. Například na neobydlených ostrovech se zvířata z počátku nebála lidí, protože neměla zkušenost, že jsou nebezpeční. Během jediné generace se jim zafixoval pak už dědičný strach z lidí. Tady to nebylo tak, že jediné setkání s člověkem = vyhynutí druhu (když pomineme nešťastný osud Doda). Z toho vyplývá, že se i nemyslící organismy umí učit a dokonce svou zkušenost fixovat geneticky. Ale to jsem asi odbočil, ale nechám to tu.