Aktuálně: 4 582 inzerátů178 173 diskuzních příspěvků17 805 uživatelů
kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:37:48 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Jakou značku přesně dáváte, prosím?

Já nakoupila RC renal...a žere. Ale pro zajímavost se ptám.


Mám přesně tuhle značku. Ale nežere jenom to - přidávám i maso (pár kousků) a normoš konzervy. Podle jeho momentálních chutí. Dle hesla - hlavně, až něco sežere.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:36:05 xxx.xxx.147.163
Viktorka:

ahoj vši(chni)

moc prosím o radu.Mám chamíka který na mě syčí a nafukuje se.A jak tak brouzdám po internetových diskuzích, začínám být zoufalá.Všichni píšou,jak je má jejich chamík rád.Pomozte, prosím...


Viz výše.

Plaz nemůže mít někoho rád, nemá na to mozkovou kapacitu. 

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:34:18 xxx.xxx.147.163
Anonymní:

No dobře vypadá to že to ještě promyslim. Z rozbitých věci bysme určitě radost neměli.


Heleďte, rozbitá věc je to nejmenší. Ale počuraný koberec, křeslo, postel... Opravdu to zvažte. Z vašeho dotazu vyplývá, že o kočkách a o zvířatech vůbec moc nevíte.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:30:19 xxx.xxx.147.163
Miška:

Ahoj, už jsem projela několik koní a nikdy se mi nepodařilo aby rozlišovali cval na pravou a levou končetinu. Jak koně v tomto směru učit a usměrňovat jde to nějak? Miška B.


Nerozumím.

Koně na jízdárně cválají přirozeně na správnou (to jest vnitřní) nohu. Venku si je střídají Mám na mysli zdravého koně.

Rozlišovat a poznat má jezdec. A aby se to naučil, od toho je trenér. Ne internet.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:26:36 xxx.xxx.147.163
P.D.:

Dobrý den,

máme zamluveného Amazonka černotemenného a zkoušel jsem na internetu najít doporučení na minimální rozměry klece. Bohužel se mi nedaří. Můžete mi někdo poradit, co je nezbytné minimum? Přestože ho budeme mít v RD, není místa nazbyt. A bude sám.

Doporučení čím větší klec, tím lepší jsem už viděl. Mám vyhlídnutou klec o vnitřních rozměrech 56x51x120 a prodejce tvrdí, že je ideální. Můžu poprosit o vaše zkušenosti?


Promiňte, ale proč si chcete inteligentního a společenského tvora pořídit do klece a do samoty?

Vím, OT.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:22:48 xxx.xxx.147.163
assil:

Ne, pár druhů, žádné návštěvníky a klidně pak dotace nebo vůbec státní financování jako každé jiné vědy. Financovat ze státního zábavní park se mi prostě nelíbí.

A k seznamu, nikde jsem nepsala že schvaluju tenhle pozitivní seznam, když už nějaký, tak by to měl být negativní seznam.


Zoo není zábavní park. Kdy jste naposled v nějaké byl(a)? A ve které?

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:21:32 xxx.xxx.147.163
assil:

No ono tu největší část tvoří samozřejmě vstupné a služby, takže ta motivace k podbízení je tam velká. Pak mají samo taky sponzory. Dotace slouží jen k tomu, aby to nemuseli zavřít. Pokud se chtějí v klidu věnovat výzkumu a záchraně druhů, tak by v každé zoo měl být pár druhů a žádní návštěvníci. Zoo v současné podobě je v dnešní době už jen přežitek, jiných zábavních parků bez zvířat je taky dost.


Bez návštěvníků a sponzorů Zoo nepřežijí.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:19:26 xxx.xxx.147.163
Jiri24:

Ano, mám kolem sebe jistou sociální bublinu, ale psal jsem, že to nemohu posoudit, žádnou vědcekou práci, výzkum jsem na toto téma nečetl, ale pokuď si třeba na webu youtube nakdete nějaké video o vakovlkovi, jsou tam stovky komentářů, spousta z nich říkajících, jak je smutné že druh zde již není atd...

Ano, k přírodě se šetrně nechováme, to však za mě není arfument pro to se vykašlat na záchranu druhů.

Setkal jsem se s karpatskou rysicí, která byla odchována v lidské péči a po úniku se fo 14 dnů naučila lovit, myslím že tygr by dokázal totéž, spíše je zde problém že není místo je někam vracet, u těchto zvířat je vyšší šance konfliktu s člověkem.

Akorát že kdyby si to chovatel vymyslel, tak by to stejně nezvrátilo fakt, že když se pak zvíře stěhovalo, spolu s ním poslali několikastránkový manuál, jak se o starat aby alespoň nějak fungovalo.  

Hodně jiná formulace je to díky tomu, že to zjednodušuji, predátoři útočí na samce, kteří obývají leky (jak těmto malým územím říkáme), kteří nejsou tak silní, aby jsi vybojovali území uprostřed uskupení. Nejsilnější samci uprostřed tak, nemusí toto území opouštět kvuli predaci. Šlo mi spíše o to ukázat, že zvířata mají tak velké území aby přežily, a pokuď je dokážeme v lidské péči uživit na třeba 500m², zvířatům to nevadí. Jisté stresy zde možná stále jsou  ale ty jsou i v přírodě, pouze jsou nahrazeny jinými (nedostatek potravy zřejmě nenastane, naopak v přírodě není takový stres z lidí).

Nejspíše umíme neberu. Pokušeli jsme se oživit vyhubený druh kozorožce, mládě přežilo několik minut. I kdybychom uměli vytvořit nový druh, pořád zřejmě nedokážeme vrátit ten vyhubený. V budoucnu to možná bude jinak, ale nyní ne.

A v posledním bidě si malinko protiřečíte, nejprve jste psal že řešením jsou silné tresty, aby si danné chování každý rozmyslel, nyní píšete že tresty jsou zbytečné. Autor zastává stanovisko, které sám vyvrací, tak nějak to myslím bylo v jedné Cimrmanovské hře řečeno.


Chvd vyvrací sám sebe. Viz téma kastrace koček.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:12:18 xxx.xxx.147.163
chvd:

Jakoze ti lvi si antilopu nedaji, kdyz by to ohrozilo stav antilop?


Ne, lvi si dají jenom tolik antilop, kolik potřebují k přežití. A ten zbytek antilop se množí pro další generace lvů.

Prostě přírodní rovnováha, o které určitě víte. A která fungovala, dokud do ní nezačal fušovat člověk.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 09:06:47 xxx.xxx.147.163
assil:

V Americe původní koně vymřeli cca před 10 tisíci lety, lidi už tam byli dávno předtím a o tom, že lidi ty koně lovili, najdete zmínku v každém článku o historii koní.


No, každý článek není pro mě ten správný článek.

Viz výše, náš dávný praprapra...předek určitě nepřispěl k vyhynutí živočišných druhů jako současný přemnožený Homo sapiens.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:55:47 xxx.xxx.147.163
Leithian:

Ty prosím už nepiš k věcem o kterejch bic nevíš. Zatím nevíš nic o ničem ale ke všemu tuna keců. 


Neví. Ale diskuze běží. 

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:54:19 xxx.xxx.147.163
chvd:

Psi stravu.

Vapnik je obsazen v v nejruznejsi strave.

Proste si nemyslim, ze pes potrebuje zrovna kosti k zivotu stuj co stuj.


A ta nejrůznější strava konkrétně?

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:52:18 xxx.xxx.147.163
Zrzavci:

Já myslím, že můžete být v klidu, to bude možná směřovaný k Zrzavcům - to je náš letitej spor vo kosti. Já se vo ně hrozně hdrlim. \'smile\'


Já jsem v klidu. Mě víc číli názory chvd, že kastarce venkovních koček je mrzačení. Ale ne zase tak, abych z toho měla tik v oku.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:48:03 xxx.xxx.147.163
Anonymní:

Já sem koukám každý den, jen jsem zatím neměla potřebu něco komentovat :-)


Hlídej si přihlášení.🌺 Ať nejsi anonymní, pak v tom mám(e) zmatek.

Vítej tady! Hezky jsme se sešli.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:37:41 xxx.xxx.147.163
Kiry:

Nase kocka privedla na svet 5 kotatek. Uz nekolik dnu maji otevrene oci ale porad se jim dokola zalepuji a vyteka z nich hnis je to normalni? Kotata jsou normalne na pude v sene. Da se pouzit treba lidsky opthalmo framykoin?


Ne, není to normální. Potřebujete veterináře.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:33:28 xxx.xxx.147.163
lesakm:

Kleští mám doma různých mraky ale pochybuju že s těmi co píšete nějaký chovatel sám pracuje na rozdíl od gumiček které jsou halířová položka a měl je doma každý, navíc na kupírování ocásků byly ideální .


Souhlasím. Ale prostě je to zakázáné, no. Ale nedělám si iluze, že mezi chovateli gumičky ještě nejsou. Ale jednou dojdou, no.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:28:59 xxx.xxx.147.163
lesakm:

A používá se vůbec k trávení potkanů jed ? kdysi jsem někde četl složení těch \'granulí\' a bylo tam něco v tom smyslu jako že obsahují látku která způsobuje vnitřní krvácení řídnutím tepen či co ?\'rolling-eyes\'ML.


Viz výše. 

Všechno, co vás zabije, třeba i po opakovaném použití, je jed. Na chronickou otravu byl "fajn" třeba arzén. Známý už ve starověku.

Jo, a nejde o řídnutí tepen, ale nesrážlivost krve. Pamatujete si případ heparinového vraha?

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:16:45 xxx.xxx.147.163
Romana V.:

Chceme si poridit do panelaku perske kote ale znamy nas odrazuje, pry jsou casto nemocne, tusim na ledviny nebo jatra rikal. Je to pravda? Neni to spis otazka krmeni? Jak zvladne dopoledne o samote v panelaku? V obyvacim pokoji bude mit svuj kout s kocicim stromem, hrackami, pelechem. Zachod ma byt u nej nebo zase v jine casti mistnosti nebo bytu?


Viz výše.

Koťata dvě. Po vyšetřených rodičích. Údržba = česání a stejně chlupy všude. Kočky na ledviny trpí obecně bez ohledu na plemeno a krmení.

kometa
kometa (4420 příspěvků) 25.06.2023, 08:12:21 xxx.xxx.147.163
chvd:

Tak pokud uhlidam Kacenku, nemusi me Pepan v tomto ohledu zajimat preci.

Kdyz napriklad jezdite autem coby ridic, jste zodpovedna za to, co cinite. Nejste zodpovedna za to, co cini pri rizeni soused Josef. Tak preci je treba zacit od sebe. A az to udelaji vsichni ....Takhle preci bezne premyslime. Taky nezastrelime sousedovic Frantika jen proto, ze pokud ho rodice spatne vychovaji, bude z nej delikvent.

Jiste, o kastraci toulavych kocek by asi bylo smysluplne uvazovat, kdybychom meli ci zavadeli nejake plosne reseni a temi kastracemi by se pripravila puda k nastoleni onoho reseni. Ale takhle? Mrzacime mrzacime a navic pripravujeme zivnou pudu pro jeste bezohlednejsi pristup k tem zviratum, protoze "kazdy" si pak rekne...no co...tak ji nechame vykastrovat a bude vyreseno .... a jak sama urcite vidite, je to jen stale dokola ...nic v globale to neresi, dost pravdepodobne akorat pribyva kastrovanych kocek.


A to je špatně, že přibývají kastrované kočky?

Já to velmi vítám.